Następny krok na wybiegu

Moda na sklep
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Agent włoskich ubrań planuje otworzyć po pięć sklepów Imperial i Rinascimento. Wszystkie pod batutą franczyzobiorców. W obu sieciach sklepów klienci znajdą ubrania, obuwie i akcesoria klasy premium. – Mamy ponad 20-letnie doświadczenie w branży modowej. Wystartowaliśmy już z franczyzą ponad 40 brandów. Teraz chcemy otworzyć kolejne butiki – podkreśla Wojciech Wasiucionek, odpowiedzialny za rozwój działu Fast Fashion w grupie GPoland.

ABC mody

Grupa GPoland dotychczas udostępniła licencję franczyzową takich marek, jak Calvin Klein Jeans, Furla, GAS, Liu Jo, czy Tru Trussardi. Od tego roku rusza z kolejnymi. Imperial proponuje kolekcje we włoskim stylu dla klientów od 18. do 40. roku życia. Grupa Teddy Spa skupia natomiast cztery różne marki ubrań dla kobiet: Rinascimento, Calliope, Terranova oraz Miss Miss. Wszystkie butiki grupy GPoland, o powierzchni od 80 do 120 m2, znajdują się w galeriach handlowych bądź centrach miast powyżej 100 tys. mieszkańców. – Mamy sklepy w całej Polsce. Staramy się umieszczać je w odpowiedniej odległości od siebie, żeby zapewnić właścicielom wyłączność terytorialną – mówi Wojciech Wasiucionek. Franczyzodawca nie wymaga od nowego potencjalnych franczyzobiorców doświadczenia w branży modowej. W ramach umowy licencyjnej, podpisywanej na 5 lat, otrzymuje kompendium wiedzy na temat zarządzania salonem. W każdym punkcie zatrudnia od dwóch do czterech osób na zmianę. Wszyscy pracownicy przechodzą szkolenia z zakresu obsługi klienta i sprzedaży. Poszukiwaniem lokalu zajmuje się sam partner lub franczyzodawca. – Wystrój butiku jest standaryzowany. My odpowiadamy za dostarczenie gotowego projektu lokalu. Pomagamy nowemu właścicielowi w wyborze mebli oraz akcesoriów, rekrutacji pracowników i doborze kolekcji – przyznaje Wojciech Wasiucionek.

Ruszają z kopyta

Franczyzobiorca może, ale nie musi korzystać z sugestii dotyczących zamawianego asortymentu. Zatowarowaniem swojego punktu zajmuje się samodzielnie. W ofercie butiku znajdują się zarówno stałe kolekcje, jak i rotowane towary. Biorca licencji na biznes ogląda ubrania i akcesoria, zarówno marki Imperial, jak i Rinascimento, w showroomie firmy zlokalizowanym w Warszawie. Potem wybiera odpowiednie produkty do swojego sklepu przy wsparciu brand menedżerów. Przed objęciem nowego butiku franczyzobiorca musi dysponować odpowiednim kapitałem na start. Koszt inwestycji waha się od 300 do 500 tys. zł., w zależności od wielkości i lokalizacji punktu, a także samego asortymentu. Zwrot z inwestycji następuje najczęściej po dwóch latach prowadzenia firmy. 

Przedstawiciele grupy GPoland już prowadzą rozmowy z pierwszymi franczyzobiorcami marki Imperial i Rinascimento. Tymczasem włoscy dostawcy nabierają wiatru w żagle i planują kolejne otwarcia w Polsce.

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €