Marki sklepowe i produkty markowe
Co czwarty Polak kojarzy markę przede wszystkim z produktem dobrej jakości pochodzącym od producenta, któremu można zaufać
Marka kojarzy Polakom się przede wszystkim z produktem dobrej jakości pochodzącym od producenta, któremu można zaufać, podaje Gazeta Wyborcza. Nie to jednak decyduje o tym co trafi do koszyka. Tylko 12 proc. zapytanych przez GfK Polonia stwierdziło, że zawsze sprawdza markę wybranej rzeczy. Ogromna większość - blisko 60 proc - nie robi tego nigdy, albo naprawdę rzadko.
Klienci z reguły kierują się kilkoma znanymi markami i używają ich wymiennie, wolą kupować produkty znane, sprawdzone, często reklamowane.Często zdarza się tak, że nabywcy po wybróbowaniu innych marek wracają do znanych i spawdzonych.
Osobną kategorię stanowią marki sklepowe dostępne tylko w konkretnych sieciach sprzedaży. Wszystkie sieci ich nie oferują, jedynie niektóre, a zwłaszcza największe. Są one coraz bardziej popularne - w ciągu roku ich atrakcyjność wzrosła o jedną trzecią.
Najbardziej popularną sklepową marką jest Biedronka. Na drugim miejscu uplasował się Tip, a na trzecim Leader Price. .
Więcej: Magda Kłodecka, Gazeta Wyborcza, "Stołeczna Supermarket", 18 października 2002, str. 1Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...