Jazda na licencji

Twórcy Blinkee pierwsi wystartowali z „mobilną” wypożyczalnią skuterów. Teraz debiutują na rynku franczyzy.
Były rowery, były samochody, przyszedł czas i na skutery. Firma Blinkee jako pierwsza w Polsce stworzyła „mobilną” wypożyczalnię elektrycznych jednośladów. Mobilną w tym sensie, że skutery nie czekają na użytkowników na wyznaczonych parkingach, lecz tam, gdzie akurat pozostawili je poprzedni użytkownicy. Lokalizację skuterów umożliwia natomiast specjalna aplikacja. Jednoślady udostępniane są na minuty, a płatność odbywa się na zasadzie pay as you go – należność za przejazd pobierana jest automatycznie z karty kredytowej wskazanej podczas rejestracji.
Na pomysł ułatwienia komunikacji w zatłoczonych miastach wpadli bracia Marcin i Paweł Maliszewscy wraz ze swoim wspólnikiem Kamilem Klepackim. Pierwsze skutery Blinkee pojawiły się na ulicach Warszawy na początku 2017 roku, dziś w ślad za nimi na drogi stolicy i innych miast wyjeżdżają kolejne. Również konkurencyjne, bo w międzyczasie niszę dostrzegli inni przedsiębiorcy. Twórcy Blinkee nie chcą jednak wypuścić palmy pierwszeństwa z rąk. Dlatego postanowili podzielić się swoim biznesowym konceptem na zasadach franczyzy.
Czym właściwie miałby zająć się franczybiorca w przypadku biznesu, który z punktu widzenia klienta wydaje się niemal bezobsługowy? Otóż pracy nie zabraknie.
– Franczyzobiorca musi zadbać o całą infrastrukturę, tzn. monitorować pojazdy, dbać o wymianę i ładowanie baterii, a także usuwać ewentualne usterki. Aby prowadzić tego rodzaju działalność, potrzebny będzie lokal do przechowywania i ładowania akumulatorów oraz samochód, którym będziemy je rozwozić po mieście – tłumaczy Marcin Maliszewski, twórca Blinkee.
Franczyzodawca nie obciąża partnerów opłatami licencyjnymi, ale muszą oni ponieść koszty inwestycyjne związane z zakupem skuterów. Jeden pojazd kosztuje 9,8 tys. zł netto, można go jednak wyleasingować za ok. 250 zł miesięcznie. Liczba skuterów niezbędnych do rozpoczęcia działalności ustalana jest indywidualnie dla miasta, w którym franczyzobiorca będzie prowadził działalność (na taki obszar otrzyma wyłączność terytorialną). Docelowa liczba jednośladów zależy od potencjału lokalizacji i od tego, jak sprawnie rozwijać się będzie biznes partnera. Po Warszawie (którą na wyłączność pozostawił sobie franczyzodawca), jeździło na początku 20 skuterów, dziś jest ich 150, a ostatecznie ma być 700. Franczyzodawca szacuje, że na start w takich miastach jak np. Łódź czy Wrocław potrzebnych będzie ok. 70 skuterów. To daje kwotę inwestycji bliską 70 tys. zł.
Już w trakcie działalności franczyzobiorca odprowadza do centrali prowizję w wysokości 15 proc. od uzyskiwanych przychodów, a oprócz tego po 80 zł za każdy skuter na jego terenie.
– Przy 30 skuterach można liczyć na zyski porównywalne ze średnią krajową płacą, natomiast dochody rosną wraz ze wzrostem liczby skuterów powiększają się też wpływy. Przychód przy 70 skuterach powinien sięgnąć ok. 200-300 tys. zł – mówi Marcin Maliszewski.
Cena minutowej przejażdżki skuterem Blinkee wynosi 69 gr. Skutery mają moc 3,1 kW i osiągają maksymalną prędkość 45 km/h. Osoby urodzone przed 1995 rokiem nie potrzebują żadnych uprawnień, by z nich korzystać. Młodsze muszą mieć prawo jazdy dowolnej kategorii. Aktualnie Blinkee poza stolicą obecne jest w 6 miastach, m.in. w Krakowie, Trójmieście i Poznaniu. Kolejnych pięć startuje od kwietnia.
– Pracujemy nad ekspansją w kolejnych lokalizacjach, ale nie tylko w Polsce. Wiosną uruchamiamy naszą usługę w hiszpańskiej Walencjii i Budapeszcie, w planach jest też wejście na rynek chorwacki – zapowiada Marcin Maliszewski.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Żabka
Sklepy typu convenience

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

New York Pizza Department
Pizzerie

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...