Franczyza dla fachowców

Właściciel firmy TMT System chce rozwijać sieć franczyzową. Franczyzobiorca marki będzie zajmował się m.in. wynajmem sprzętu do osuszania budynków.
Klienci, podobnie jak pogoda, mogą być kapryśni. Ale nie w tym biznesie. Właściciele firmy TMT System przekonują, że trafiają w niszę na rynku bez względu na porę roku. W ofercie mają sprzęt na wynajem oraz usługi związane z osuszaniem i wentylacją budynków. – Jak zauważyliśmy na przestrzeni kilku lat, w naszej branży nie występuje zjawisko sezonowości. Generalnie usługi osuszania i wentylacji zawsze cieszą się popularnością – mówi Tomasz Rybak z firmy TMT System.
Reprezentanci pomysłu na biznes
Właściciele założyli przedsiębiorstwo kilka lat temu. Przez ten czas rozwinęli zarówno ofertę usługową, jak i listę specjalistycznego sprzętu na wynajem. Dziś klienci TMT System mogą zgłosić się z potrzebą osuszania pomieszczeń, ogrzewania obiektów, ozonowania i pomiarów wilgotności. Wykonanie kompleksowych czynności mogą powierzyć specjalistom przedsiębiorstwa. Skutkom zalania czy zadymieniu pomieszczenia mogą zaradzić też sami, za pomocą wynajętego sprzętu. Każdy wentylator, osuszacz i nagrzewnica zostaje dopasowany do indywidualnych potrzeb przez przedstawiciela firmy. Klient odbiera urządzenie osobiście bądź zamawia z dostawą do domu. Niezależnie od wybranej opcji, pracownicy TMT System zapoznają go z instrukcją obsługi, instalacji maszyny, a także zasadami bezpieczeństwa.
Po kilku latach prowadzenia firmy pomysłodawcy postanowili uchylić rąbka tajemnicy i przekazać wiedzę biznesową franczyzobiorcom. – Koncepcja rozwoju firmy w modelu franczyzowym pojawiła się około roku temu, i od tego momentu została przygotowywana i sukcesywnie wdrażana. Z końcem ubiegłego roku finalnie wystartowaliśmy z ofertą franczyzową – mówi Tomasz Rybak. Od tego momentu do sieci franczyzowej dołączyły cztery placówki w różnych miastach Polski. Przedsiębiorca zainteresowany współpracą najpierw kontaktuje się z właścicielami TMT System. Następnie, wysyła im swoje dokumenty i ofertę. Jeśli oczekiwania franczyzodawcy i przyszłego franczyzobiorcy spotkają się, obie strony podpisują umowę franczyzową. W ten sposób określają wymagania, jakie stoją przed biorcą patentu na biznes. Partner musi dysponować lokalem o minimalnej powierzchni 15-20 m2. Dodatkowo, potrzebuje samochodu, żeby móc dostarczać urządzenia do klienta.
Czas na rozbieg
Pomysłodawca firmy pozostawia franczyzobiorcy wybór rodzaju współpracy. Osoby, które w momencie wejścia we franczyzę prowadzą inną działalność gospodarczą, mogą sprzedawać produkty do osuszania pod własnym szyldem. Pozostali franczyzobiorcy działają pod marką TMT System. Niezależnie od tego, czy praca w sieci jest głównym zajęciem, czy jedynie dodatkowym źródłem dochodu nowego właściciela, może on liczyć na wyłączność terytorialną na wybranym obszarze. Franczyzodawca zapewnia mu również cykl szkoleń z obsługi i instalacji sprzętu. W ten sposób w dniu otwarcia placówki franczyzobiorca jest gotowy do podjęcia pierwszych zleceń. Nawet w pojedynkę. – Dużym atutem naszego projektu jest to, że franczyzobiorca na samym początku może prowadzić punkt samodzielnie, nie jest konieczne zatrudnianie pracowników. Tym samym nie generuje dodatkowych kosztów – dodaje Tomasz Rybak.
Działalność w sieci TMT System franczyzobiorcy rozpoczynają od wynajmu sprzętu i świadczenia najprostszych usług. Dopiero wraz z rozwojem placówki, wzbogacają jej ofertę o osuszanie stref izolacji i ozonowanie. Aby zaproponować klientom dodatkowe usługi, franczyzobiorca musi uzbroić się w cierpliwość i razem z pracownikami przejść uzupełniające szkolenia.
Pierwszy pakiet urządzeń do wykonania najprostszych zleceń wchodzi w poczet opłaty licencyjnej. Jej koszt to 12 tys. zł. Poza zakupem sprzętu, kwota pokrywa pełne szkolenie w placówce. W trakcie współpracy franczyzobiorca będzie zobowiązany uiszczać opłatę miesięczną uzależnioną od wybranego pakietu współpracy. Standardowa kwota wynosi 119 zł netto, podczas gdy maksymalna opiewa na 300 zł netto. – 100 procent przychodu wygenerowanego przez franczyzobiorcę trafia bezpośrednio do niego. Dzienny przychód sięga co najmniej 160 zł – mówi Tomasz Rybak.
Zwrot kosztów inwestycji może nastąpić po czterech miesiącach od rozpoczęcia działalności.
ZOBACZ W KATALOGU

AgencjaTlumaczen.pl

Auto Gamma

Break & Wash

Car for You

Centrum Relaksu i Walki ze Stresem ODLOT

Citybox24.pl – Magazyny samoobsługowe

Czyste Powietrze

epaka.pl

Extra Services

Fashion Laundromat

Fundacja Fotowoltaiki i termomodernizacje

Furgonetka Punkt

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Mail Boxes Etc.

Mazfor

Museum of Senses

Orange Energia

Pralnia EBS

Qjob

Quick Ride

Rentabox24

Ship Center

Speed Queen

Upadłości - Ekspert

Wynajmij Dostawczaka
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej