Partner przychodzi na gotowe?

Koszty związane z uruchomieniem saloniku prasowego Kolporter ponosi franczyzodawca. A jakie zadania stoją przed partnerami?
Saloniki Prasowe Kolporter tworzą sieć blisko tysiąca punktów sprzedaży. Oprócz prasy, wyrobów tytoniowych, e-papierosów, doładowań pre paid, leków OTC (dostępnych bez recepty) i produktów impulsowych, koncept oferuje też szereg usług. Klienci mogą m.in. kupić zakłady Lotto, opłacić rachunki, doładować liczniki energetyczne, dokonać wpłaty na konto bankowe, kupić paysafecard, karty podarunkowe i doładowania gier na PC i konsole, a także nabyć bilety podróżne, bilety na mecze oraz imprezy kulturalne.
Otwarcie własnego saloniku na licencji nie wymaga poniesienia żadnych kosztów po stronie partnera – całość wydatków związanych z umeblowaniem i zaopatrzeniem punktu pokrywa Kolporter. Franczyzodawca z reguły wybiera również lokalizację placówki. Do partnera należy natomiast założenie działalności gospodarczej, a także zapewnienie obsady potrzebnej do prawidłowego funkcjonowania saloniku. Franczyzobiorca jest też zobowiązany do regularnego wpłacania utargów.
– Każdy salonik ma otwarte dedykowane konto do wpłat w banku PKO BP, na które partner bezpłatnie wpłaca utarg. Powinien to zrobić najpóźniej kolejnego dnia po zgromadzeniu środków. Jeśli zdecyduje się na wpłatę w innym banku, przelew powinien być wykonany najpóźniej do godziny 10. kolejnego dnia – tłumaczy Dariusz Materek, rzecznik Kolportera.
Partner startuje z biznesem po podpisaniu umowy na czas nieokreślony z trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia. Na jakie zyski może liczyć?
– Partner ma gwarantowany stały dochód, wynikający z umowy, a także dodatkowe wynagrodzenie uzależnione od obrotu, premie za realizacje celów handlowych i standardów sieci. Przewidziane jest też wynagrodzenie za wdrożenie usług oraz różnego rodzaju dodatki motywacyjne. Dochody są więc zróżnicowane i zależą od wielu czynników – tłumaczy Dariusz Materek. – Nie jest to jednakowa, stała kwota dla wszystkich. Dla każdego z punktów prowadzona jest odrębna analiza, a oferta dla partnera jest dostosowana do specyfiki danego saloniku i za każdym razem ustalana indywidualnie.
Przed otwarciem własnego saloniku franczyzobiorca przechodzi przez kompleksowy system szkoleń przygotowujący do prowadzenia działalności i staż w saloniku. W trakcie działalności może liczyć na wsparcie operatora sieci. Dodatkowe korzyści są dostępne dla partnerów powyżej 50. roku życia. Mogą oni skorzystać ze wsparcia w zakresie księgowości oraz bezpłatnych szkoleń komputerowych.
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej