Firma z wnętrzem

Sklepy Majster Plus dobrze radzą sobie w miastach powiatowych. Często stają się rentowne już w pierwszym miesiącu.
Majster Plus to ogólnopolska sieć sklepów z materiałami wykończeniowymi. Specjalnością marki są m.in. panele podłogowe, podłogi drewniane, drzwi i elementy wykończeniowe (listwy przypodłogowe, panele ścienne, klamki). Wiele placówek oferuje dodatkowy asortyment np. farby płytki ceramiczne, terakotę, oświetlenie, karnisze, stolarkę okienną.
Pod szyldem Majster Plus działa 95 sklepów, w tym jeden wzorcowy własny w Nakle nad Notecią. Docelowo sieć chce liczyć około 200 placówek.
– Obecnie jesteśmy w trakcie uruchamiania kolejnych lokalizacji. Do końca roku pewnych otwarć mamy już siedem. Robimy też przebudowy i odnawianie starszych placówek – informuje Marcin Zieleśkiewicz, dyrektor ds. sprzedaży hurtowej sieci Majster Plus. – Nowe sklepy otwieramy praktycznie co 2 tygodnie. Najwięcej franczyzobiorców rekrutuje się spośród dotychczasowych niezależnych partnerów handlowych naszej firmy, którzy decydują się na przystąpienie do sieci. Preferujemy zresztą osoby, które znają tę branżę.
Z doświadczeń franczyzodawcy wynika, że najlepiej funkcjonują sklepy Majster Plus znajdujące się w miastach powiatowych.
– Sama lokalizacja w centrum czy na obrzeżach miejscowości nie ma większego znaczenia, ponieważ w naszej branży klienci nie podejmują decyzji zakupowych impulsywnie i chętnie odwiedzają konkurencyjne punkty w bliskiej okolicy – dodaje Marcin Zieleśkiewicz.
Lokal na sklep powinien mieć minimum 100, a najlepiej 120-150 m2 powierzchni ekspozycyjnej. Na zewnątrz konieczne są miejsca parkingowe dla klientów. Koszty inwestycji po stronie franczyzobiorcy, w zależności od wielkości sklepu, wahają się między 30 a 100 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 4 tys. zł, opłaty okresowe uzależnione są od wielkości osiąganych obrotów.
– Nasi partnerzy są właścicielami zakupionego towaru, ale w ramach sieci partnerskiej funkcjonuje program wymiany asortymentu gorzej rotującego oraz liczne akcje zakupowe z wydłużonym terminem płatności – mówi Marcin Zieleśkiewicz. – Franczyzobiorcy nie muszą jednorazowo zatowarowywać sklepu na wysokie kwoty, ponieważ jesteśmy w stanie bardzo szybko dowieźć pożądany towar. Czasem więc wystarczy zatowarowanie już za 20-25 tys. zł.
Franczyzobiorcy przechodzą szkolenia asortymentowe, sprzedażowe, montażowe. Franczyzodawca przedstawia im też m.in. symulację możliwych do osiągnięcia zysków i czasu zwrotu z inwestycji. – Nie ma reguły w tym zakresie, ale bardzo często nowe placówki osiągają rentowność już w pierwszych miesiącach po otwarciu – dodaje Marcin Zieleśkiewicz.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej