Auto u kosmetyczki

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Renowacja powierzchni lakierowanych i ultrapedantyczne czyszczenie auta w środku to koszt ok. 900 zł. Warto skorzystać z tych usług szczególnie przed wystawieniem auta na sprzedaż. Wartość samochodu może wtedy wzrosnąć nawet do 20 proc. w zależności od marki auta i jego salonowej cenymówi Bartosz Liszkowski, prezes Ziebart Polska. Czas wykonania usług to ok. 1-2 dni. – W przypadku samochodów na sprzedaż staramy się jak najszybciej realizować zlecenia. Wiemy, że ich właścicielom zależy na czasie.

Na razie Ziebart przygotowuje do sprzedaży używane samochody dostępne w salonach dilerskich. Firma kieruje jednak swoją ofertę również do prywatnego sektora. W Polsce jest ok. 15 mln używanych samochodów, które stale zmieniają właścicieli. Wartość autodetailingu w tym segmencie może rocznie wynosić ok. 200 mln zł.
Jest więc o co walczyć, dlatego zależy nam na klientach z tej grupy. Na razie 90 proc. zleceniobiorców Ziebarta to posiadacze samochodów drogich klas premium. Coraz częściej jednak w naszym salonie pojawiają się samochody ze średniej półki, również te na sprzedaż – mówi Bartosz Liszkowski.

Amerykańska firma chce, żeby struktura jej przychodów odzwierciedlała stan rynku w Polsce. Oznacza to przynajmniej 50 proc. proc. używanych samochodów z klasy średniej spośród wszystkich obsługiwanych pojazdów przez sieć Ziebart. Plan będzie realizowany stopniowo w miarę rozwoju amerykańskiej sieci.

Firma Ziebart istnieje w Polsce od 2014 roku. Przez pierwsze dwa lata testowała koncept i weryfikowała możliwości nabywcze potencjalnych klientów. Na początku 2016 roku sieć wystartowała z rozwojem sieci franczyzowej. Firma otwiera dwa rodzaje placówek – mniejsze Ziebart Express we współpracy z dilerami samochodowymi (dotychczas BMW, Lexusa, Audi i Volkswagena) oraz duże salony franczyzowe z pełnym pakietem usług – od autodetailingu, czyli ultrapedantycznego czyszczenia samochodu, konserwacji tapicerki, impregnacji skóry i ochrony powierzchni lakierowanej, do usług komplementarnych, czyli zmiany koloru karoserii według gustu klienta za pomocą specjalnych folii.

Pierwszy duży salon franczyzowy sieci Ziebart zostanie otwarty na jesieni 2017 roku w Warszawie.

Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €