Array ( [article] => Array ( [pid] => 41575 [country] => pl [article_id] => 10214 [article_date] => 2017-04-30 [articletype_id] => 1 [article_title] => Franczyzobiorcy muszą się spieszyć [article_intro] => Komfort zamierza otworzyć jeszcze maksymalnie osiem sklepów do końca 2017 roku. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 5 [img_photo_description] => Franczyzodawca Komfortu chce przede wszystkim nawiązać kontakt z potencjalnymi partnerami i właścicielami lokali handlowych o powierzchni od 250 do 350 m2 w dobrych miejscach miast śląskich, dolnośląskich, na Podkarpaciu, Kielecczyźnie i Lubelszczyźnie. [secret] => scrtk525455a049a1f4a61f2fa49709bc1803 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => dom i ogród [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => franczyzobiorcy-musza-sie-spieszyc [article_title_striped] => Franczyzobiorcy muszą się spieszyć [dir] => article [article_text_photo] =>

Michał Stemplewski, menedżer ds. kluczowych Klientów sieci Komfort deklaruje, że nowy model franczyzowy Komfortu został skonstruowany tak, by partner skupiał się wyłącznie na sprzedaży. Cała reszta, czyli istotny element biznesu – zarządzanie towarem, leży po stronie centrali. To duże ułatwienie, ponieważ partner ma zawsze w ofercie aktualną kolekcję, a to pozwala utrzymać zainteresowanie ze strony klientów. – Koncept biznesowy Komfortu oparty jest na wielu czynnikach, które wszystkie razem tworzą fundament stabilnego biznesu. Nowe zasady współpracy partnerskiej jasno kreślą zobowiązania partnera i sieci. To bardzo korzystnie wpływa na rozwój pojedynczych sklepów licencyjnych i całej sieci – mówi Michał Stemplewski. Partnerzy Komfortu odpowiadają za sprzedaż podłóg, okryć podłogowych, akcesoriów oraz usług montażowych, które stanowią ok. 10 proc. obrotu pojedynczego sklepu.

Obie strony, czyli franczyzodawca i partner współpracują już na etapie przygotowania całej inwestycji. Pierwszym krokiem jest przygotowanie biznesplanu. Komfort wraz z franczyzobiorcą analizuje potencjał lokalnego rynku i atrakcyjność handlową lokalu, prognozuje koszty przedsięwzięcia, potencjalne obroty w danym miejscu, historyczne obroty innych sklepów na podobnych rynkach, udział konkurencji, koszty operacyjne prowadzonej działalności oraz wymagany stan kapitału, który zabezpieczy biznes w pierwszym okresie funkcjonowania. – Dokładnie weryfikujemy lokalny rynek. Tworzymy mapę handlową miasta, diagnozujemy potencjał i lokalizacje firm konkurencyjnych, zwracamy uwagę na otoczenie handlowe rozważanej lokalizacji sklepu. Szukamy możliwie wszystkich danych, które należy wziąć pod uwagę, żeby w miarę precyzyjnie policzyć zwrot z inwestycji. Chcemy otwierać tylko rentowne sklepy dla nas i dla Partnerów co do tej pory nam się w 100 proc. udaje robić – mówi Michał Stemplewski.

Dobrym miejscem dklepów Komfort są skupiska sklepów oferujących artykuły wyposażenia wnętrz tj. meble, oświetlenie, dekoracje, łazienki etc. - Inwestując w sklep w takim otoczeniu tworzymy swoiste centrum kompetencyjne w danym mieście i wzmacniamy pozycję handlową takiej lokalizacji. Sklepy Komfort mają również dobre obroty w sąsiedztwie dużych sklepów z branży spożywczej, gdyż klienci, którzy codziennie do nich przychodzą szybko przekazują innym informację o lokalizacji placówki Komfort i reklamowanych produktach. Ważne, by były często odwiedzane, co nakręci frekwencję naszych punktów - mówi Michał Stemplewski. Przykładem jest placówka w Legionowie, zlokalizowana obok sklepu marki Lidl. – Klienci sklepu spożywczego często po drodze przychodzą do nas i zazwyczaj coś kupują. Nie są to nawet zakupy impulsowe, drobne, kupowane pod wpływem chwili, np. wycieraczki czy kocyki, ale poważne zakupy od dawna odkładane, takie jak dywany, czy wykładziny – mówi Jarosław Bachurski, franczyzobiorca Komfortu.

Nowe zasady współpracy, z których najważniejsza to inwestycja sieci w zatowarowanie sklepu, mocno przyspieszyły rozwój sieci. – Po roku od wdrożenia nowego konceptu franczyzowego Komfortu można stwierdzić, że się bardzo dobrze sprawdza. Mamy ciągle nowe zgłoszenia od potencjalnych franczyzobiorców. Intensywny rozwój powoduje, że ubywa lokalizacji w których mogłyby powstać kolejne sklepy. Najbardziej chcemy rozwijać sieć na południu kraju i na ścianie wschodniej Polski. Szukamy lokali i potencjalnych partnerów, którzy zagwarantują dobrą organizację biznesu. Na rynku jest miejsce tylko dla określonej liczby placówek Komfortu. Chcemy uniknąć wewnętrznej konkurencji, dlatego z czasem pewnie zwolnimy tempo – mówi Michał Stemplewski.

Koszt inwestycji po stronie franczyzobiorcy w koncept Komfortu wynosi 50 tys. zł. Partner musi też mieć zabezpieczenie finansowe na pierwszy okresie działalności, zanim sklep zacznie zarabiać na koszty stałe.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 73 [author_pid] => 1012 [author_name] => Magdalena Kurda [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => doradca we franczyzie [author_email] => mkurda@profitsystem.pl [author_profile] =>

Magdalena Kurda związana jest z PROFIT system od 2002 roku. Zajmuje kreowaniem i realizowaniem strategii Public Relations dla kluczowych klientów oraz ich produktów i usług. Do jej zadań należy budowanie korzystnego obrazu firm w mediach oraz dbanie o dialog z przedstawicielami opinii publicznej, których wpływ może być ważny dla wizerunku klientów. Przygotowuje kampanie Public Relations pod względem merytorycznym, tworzy narzędzia komunikacji, a następnie realizuje wyznaczone cele. Zakres działań obejmuje m.in. komunikację zewnętrzną i wewnętrzną, organizacje spotkań prasowych oraz PR antykryzysowy.

Absolwentka Nauk Politycznych Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.

[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mmmAaagda [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/magdalena-kurda/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116101 [itemserver_id] => 38126 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => a00/9ed/magda.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => magdalena-kurda ) ) [link] => /artykul/10214/franczyzobiorcy-musza-sie-spieszyc/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 85476 [country_item] => pl [description] => Franczyzodawca Komfortu chce przede wszystkim nawiązać kontakt z potencjalnymi partnerami i właścicielami lokali handlowych o powierzchni od 250 do 350 m2 w dobrych miejscach miast śląskich, dolnośląskich, na Podkarpaciu, Kielecczyźnie i Lubelszczyźnie. [path] => 7c5/7f0/komfort-sklep.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 381 [img_height] => 300 [itemserver_id] => 34853 ) ) [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 85503 [country_item] => pl [description] => Franczyzodawca Komfortu chce przede wszystkim nawiązać kontakt z potencjalnymi partnerami i właścicielami lokali handlowych o powierzchni od 250 do 350 m2 w dobrych miejscach miast śląskich, dolnośląskich, na Podkarpaciu, Kielecczyźnie i Lubelszczyźnie. [path] => 074/ca8/komfort-dywan.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 330 [img_height] => 330 [itemserver_id] => 34854 ) ) ) [og_image] => 7c5/7f0/komfort-sklep.jpg [article_date_formated] => 30.04.2017 [article_day] => Niedziela [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 85476 [country_item] => pl [description] => Franczyzodawca Komfortu chce przede wszystkim nawiązać kontakt z potencjalnymi partnerami i właścicielami lokali handlowych o powierzchni od 250 do 350 m2 w dobrych miejscach miast śląskich, dolnośląskich, na Podkarpaciu, Kielecczyźnie i Lubelszczyźnie. [path] => 7c5/7f0/komfort-sklep.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 381 [img_height] => 300 [itemserver_id] => 34853 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 85476 [country_item] => pl [description] => Franczyzodawca Komfortu chce przede wszystkim nawiązać kontakt z potencjalnymi partnerami i właścicielami lokali handlowych o powierzchni od 250 do 350 m2 w dobrych miejscach miast śląskich, dolnośląskich, na Podkarpaciu, Kielecczyźnie i Lubelszczyźnie. [path] => 7c5/7f0/komfort-sklep.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 381 [img_height] => 300 [itemserver_id] => 34853 ) ) [imagesCount] => 1 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Komfort [id] => 454 [type] => 5 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 7 [link] => /franczyza/454/komfort/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 214766 [country_item] => pl [description] => [path] => 459/feb/nowe-logo-komfort.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 143 [itemserver_id] => 53314 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 178927 [country_item] => pl [description] => [path] => 61c/0d4/image_processing20190614-29294-r4wmks.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 960 [img_height] => 640 [itemserver_id] => 43978 ) [1] => Array ( [pid] => 178923 [country_item] => pl [description] => [path] => 947/6d7/image_processing20191107-9224-1idslz0.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 960 [img_height] => 640 [itemserver_id] => 43974 ) [2] => Array ( [pid] => 178925 [country_item] => pl [description] => [path] => c4c/9a3/image_processing20190614-26207-ira05x.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 960 [img_height] => 640 [itemserver_id] => 43976 ) [3] => Array ( [pid] => 178924 [country_item] => pl [description] => [path] => 9f9/2a8/image_processing20190628-32246-bngccx.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 960 [img_height] => 640 [itemserver_id] => 43975 ) [4] => Array ( [pid] => 178926 [country_item] => pl [description] => [path] => bb6/8cf/1._strefa_kas_1_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 43977 ) ) ) ) ) )

Franczyzobiorcy muszą się spieszyć

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Michał Stemplewski, menedżer ds. kluczowych Klientów sieci Komfort deklaruje, że nowy model franczyzowy Komfortu został skonstruowany tak, by partner skupiał się wyłącznie na sprzedaży. Cała reszta, czyli istotny element biznesu – zarządzanie towarem, leży po stronie centrali. To duże ułatwienie, ponieważ partner ma zawsze w ofercie aktualną kolekcję, a to pozwala utrzymać zainteresowanie ze strony klientów. – Koncept biznesowy Komfortu oparty jest na wielu czynnikach, które wszystkie razem tworzą fundament stabilnego biznesu. Nowe zasady współpracy partnerskiej jasno kreślą zobowiązania partnera i sieci. To bardzo korzystnie wpływa na rozwój pojedynczych sklepów licencyjnych i całej sieci – mówi Michał Stemplewski. Partnerzy Komfortu odpowiadają za sprzedaż podłóg, okryć podłogowych, akcesoriów oraz usług montażowych, które stanowią ok. 10 proc. obrotu pojedynczego sklepu.

Obie strony, czyli franczyzodawca i partner współpracują już na etapie przygotowania całej inwestycji. Pierwszym krokiem jest przygotowanie biznesplanu. Komfort wraz z franczyzobiorcą analizuje potencjał lokalnego rynku i atrakcyjność handlową lokalu, prognozuje koszty przedsięwzięcia, potencjalne obroty w danym miejscu, historyczne obroty innych sklepów na podobnych rynkach, udział konkurencji, koszty operacyjne prowadzonej działalności oraz wymagany stan kapitału, który zabezpieczy biznes w pierwszym okresie funkcjonowania. – Dokładnie weryfikujemy lokalny rynek. Tworzymy mapę handlową miasta, diagnozujemy potencjał i lokalizacje firm konkurencyjnych, zwracamy uwagę na otoczenie handlowe rozważanej lokalizacji sklepu. Szukamy możliwie wszystkich danych, które należy wziąć pod uwagę, żeby w miarę precyzyjnie policzyć zwrot z inwestycji. Chcemy otwierać tylko rentowne sklepy dla nas i dla Partnerów co do tej pory nam się w 100 proc. udaje robić – mówi Michał Stemplewski.

Dobrym miejscem dklepów Komfort są skupiska sklepów oferujących artykuły wyposażenia wnętrz tj. meble, oświetlenie, dekoracje, łazienki etc. - Inwestując w sklep w takim otoczeniu tworzymy swoiste centrum kompetencyjne w danym mieście i wzmacniamy pozycję handlową takiej lokalizacji. Sklepy Komfort mają również dobre obroty w sąsiedztwie dużych sklepów z branży spożywczej, gdyż klienci, którzy codziennie do nich przychodzą szybko przekazują innym informację o lokalizacji placówki Komfort i reklamowanych produktach. Ważne, by były często odwiedzane, co nakręci frekwencję naszych punktów - mówi Michał Stemplewski. Przykładem jest placówka w Legionowie, zlokalizowana obok sklepu marki Lidl. – Klienci sklepu spożywczego często po drodze przychodzą do nas i zazwyczaj coś kupują. Nie są to nawet zakupy impulsowe, drobne, kupowane pod wpływem chwili, np. wycieraczki czy kocyki, ale poważne zakupy od dawna odkładane, takie jak dywany, czy wykładziny – mówi Jarosław Bachurski, franczyzobiorca Komfortu.

Nowe zasady współpracy, z których najważniejsza to inwestycja sieci w zatowarowanie sklepu, mocno przyspieszyły rozwój sieci. – Po roku od wdrożenia nowego konceptu franczyzowego Komfortu można stwierdzić, że się bardzo dobrze sprawdza. Mamy ciągle nowe zgłoszenia od potencjalnych franczyzobiorców. Intensywny rozwój powoduje, że ubywa lokalizacji w których mogłyby powstać kolejne sklepy. Najbardziej chcemy rozwijać sieć na południu kraju i na ścianie wschodniej Polski. Szukamy lokali i potencjalnych partnerów, którzy zagwarantują dobrą organizację biznesu. Na rynku jest miejsce tylko dla określonej liczby placówek Komfortu. Chcemy uniknąć wewnętrznej konkurencji, dlatego z czasem pewnie zwolnimy tempo – mówi Michał Stemplewski.

Koszt inwestycji po stronie franczyzobiorcy w koncept Komfortu wynosi 50 tys. zł. Partner musi też mieć zabezpieczenie finansowe na pierwszy okresie działalności, zanim sklep zacznie zarabiać na koszty stałe.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
Magdalena Kurda
Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €