Od początku 2016 roku, sieć sklepów Komfort z okryciami podłogowymi otworzyła 19 placówek. Obecnie w całej Polsce działa 112 salonów, z czego 34 ma nową aranżację wnętrza, nagrodzoną tytułem Best Concept w kategorii Remodeling. Zmiana wizerunku sklepów idzie w parze z rozwojem nowego modelu biznesowego, tzw. franczyzy depozytowej.
– Model franczyzy depozytowej ofe- ruje partnerowi kompletne narzędzia sprzedaży: szeroką, specjalistyczną ofertę produktową, utrzymanie zapasu produktów, przejrzystą ekspozycję towaru, bieżące dostawy produktów, wydajną logistykę oraz ogólnopolskie kampanie promocyjne w TV, radiu, prasie i w internecie. Ponadto firma niemal w całości inwestuje w remont i wystrój sklepu – mówi Michał Stemplewski, menedżer klientów kluczowych sieci Komfort.
Licencjobiorca, by wejść w struktury sieci, musi posiadać doświadczenie w prowadzeniu sprzedaży detalicznej, dysponować własnym lub wynajętym lokalem oraz kapitałem 50 tys. zł na opłatę franczyzową. Idealnie, jeżeli partner ma doświadczenie w usługach montażu, pokryć podłogowych lub będzie w stanie zapewnić współpracujące w tym zakresie ekipy.
Obecnie Komfort stawia na rozwój w mniejszych miejscowościach od ok. 30 tys. do 100 tys. mieszkańców. To wynika z faktu, że w większości dużych miast sieć ma już swoje placówki. – Aktualnie mniejsze miejscowo- ści są dobrym kierunkiem rozwoju dla sklepów z branży wykończenia wnętrz. Brakuje tam wciąż wysokiej jakości produktów podłogowych w atrakcyjnych cenach. Zamierzamy wykorzystać niszę oraz dotrzeć do osób zainteresowanych naszą ofertą, która do niedawna dostępna była tylko w dużych miastach – mówi Michał Stemplewski.
Rynek wyposażenia wnętrz w Polsce szacowany jest na 13,9 miliarda złotych i od 2014 roku wykazuje dodatnią dynamikę na poziomie 4 proc. rocznie. To zasługa m.in. rosnącemu popytowi na budownictwo mieszkaniowe, częstszych remontach i renowacjach na rynku wtórnym. Z badań wynika, że największa grupa klientów (ok. 40 proc.) kupuje w specjalistycznych sieciach takich jak Komfort. Na dalszych pozycjach są sieci DIY (ok. 24 proc.), markety (ok. 9 proc.), sklepy niezrzeszone i targowiska (12 proc.) oraz sklepy online (ok. 15 proc.). Przyjęta polityka sieci Komfort została opracowana w oparciu o powyższe dane. Rezultat jest pozytywny. Podczas gdy jeszcze w roku 2014 Komfort rozwijał się w tempie ok. 4 proc. rok do roku, to w 2015 roku zanotowano podwojenie dynamiki. Natomiast po ośmiu miesiącach 2016 roku Komfort prognozuje dynamikę blisko czterokrot- nie wyższą niż tempo wzrostu rynku wyposażenia wnętrz.
Magdalena Kurda związana jest z PROFIT system od 2002 roku. Zajmuje kreowaniem i realizowaniem strategii Public Relations dla kluczowych klientów oraz ich produktów i usług. Do jej zadań należy budowanie korzystnego obrazu firm w mediach oraz dbanie o dialog z przedstawicielami opinii publicznej, których wpływ może być ważny dla wizerunku klientów. Przygotowuje kampanie Public Relations pod względem merytorycznym, tworzy narzędzia komunikacji, a następnie realizuje wyznaczone cele. Zakres działań obejmuje m.in. komunikację zewnętrzną i wewnętrzną, organizacje spotkań prasowych oraz PR antykryzysowy.
Absolwentka Nauk Politycznych Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.
[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mmmAaagda [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/magdalena-kurda/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116101 [itemserver_id] => 38126 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => a00/9ed/magda.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => magdalena-kurda ) ) [link] => /artykul/10105/komfort-puszcza-oko-malym-miastom/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 81313 [country_item] => pl [description] => Licencjobiorca, by wejść w struktury sieci, musi posiadać doświadczenie w prowadzeniu sprzedaży detalicznej, dysponować własnym lub wynajętym lokalem oraz kapitałem 50 tys. zł na opłatę franczyzową [path] => ce2/d52/komfort-nowa-wizualizacja.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 330 [img_height] => 330 [itemserver_id] => 30681 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 86468 [country_item] => pl [description] => Licencjobiorca, by wejść w struktury sieci, musi posiadać doświadczenie w prowadzeniu sprzedaży detalicznej, dysponować własnym lub wynajętym lokalem oraz kapitałem 50 tys. zł na opłatę franczyzową [path] => 733/5a3/komfort-franczyza.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 268 [itemserver_id] => 33468 ) ) ) [og_image] => 733/5a3/komfort-franczyza.jpg [article_date_formated] => 10.10.2016 [article_day] => Poniedziałek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 86468 [country_item] => pl [description] => Licencjobiorca, by wejść w struktury sieci, musi posiadać doświadczenie w prowadzeniu sprzedaży detalicznej, dysponować własnym lub wynajętym lokalem oraz kapitałem 50 tys. zł na opłatę franczyzową [path] => 733/5a3/komfort-franczyza.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 268 [itemserver_id] => 33468 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 86468 [country_item] => pl [description] => Licencjobiorca, by wejść w struktury sieci, musi posiadać doświadczenie w prowadzeniu sprzedaży detalicznej, dysponować własnym lub wynajętym lokalem oraz kapitałem 50 tys. zł na opłatę franczyzową [path] => 733/5a3/komfort-franczyza.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 268 [itemserver_id] => 33468 ) ) [imagesCount] => 1 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Komfort [id] => 454 [type] => 5 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 7 [link] => /franczyza/454/komfort/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 214766 [country_item] => pl [description] => [path] => 459/feb/nowe-logo-komfort.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 143 [itemserver_id] => 53314 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 178927 [country_item] => pl [description] => [path] => 61c/0d4/image_processing20190614-29294-r4wmks.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 960 [img_height] => 640 [itemserver_id] => 43978 ) [1] => Array ( [pid] => 178923 [country_item] => pl [description] => [path] => 947/6d7/image_processing20191107-9224-1idslz0.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 960 [img_height] => 640 [itemserver_id] => 43974 ) [2] => Array ( [pid] => 178925 [country_item] => pl [description] => [path] => c4c/9a3/image_processing20190614-26207-ira05x.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 960 [img_height] => 640 [itemserver_id] => 43976 ) [3] => Array ( [pid] => 178924 [country_item] => pl [description] => [path] => 9f9/2a8/image_processing20190628-32246-bngccx.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 960 [img_height] => 640 [itemserver_id] => 43975 ) [4] => Array ( [pid] => 178926 [country_item] => pl [description] => [path] => bb6/8cf/1._strefa_kas_1_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 43977 ) ) ) ) ) )Komfort puszcza oko małym miastom

Sklepy marki znajdują się już w większości dużych miast. Dlatego teraz centrala stawia na rozwój w mniejszych miejscowościach.
Od początku 2016 roku, sieć sklepów Komfort z okryciami podłogowymi otworzyła 19 placówek. Obecnie w całej Polsce działa 112 salonów, z czego 34 ma nową aranżację wnętrza, nagrodzoną tytułem Best Concept w kategorii Remodeling. Zmiana wizerunku sklepów idzie w parze z rozwojem nowego modelu biznesowego, tzw. franczyzy depozytowej.
– Model franczyzy depozytowej ofe- ruje partnerowi kompletne narzędzia sprzedaży: szeroką, specjalistyczną ofertę produktową, utrzymanie zapasu produktów, przejrzystą ekspozycję towaru, bieżące dostawy produktów, wydajną logistykę oraz ogólnopolskie kampanie promocyjne w TV, radiu, prasie i w internecie. Ponadto firma niemal w całości inwestuje w remont i wystrój sklepu – mówi Michał Stemplewski, menedżer klientów kluczowych sieci Komfort.
Licencjobiorca, by wejść w struktury sieci, musi posiadać doświadczenie w prowadzeniu sprzedaży detalicznej, dysponować własnym lub wynajętym lokalem oraz kapitałem 50 tys. zł na opłatę franczyzową. Idealnie, jeżeli partner ma doświadczenie w usługach montażu, pokryć podłogowych lub będzie w stanie zapewnić współpracujące w tym zakresie ekipy.
Obecnie Komfort stawia na rozwój w mniejszych miejscowościach od ok. 30 tys. do 100 tys. mieszkańców. To wynika z faktu, że w większości dużych miast sieć ma już swoje placówki. – Aktualnie mniejsze miejscowo- ści są dobrym kierunkiem rozwoju dla sklepów z branży wykończenia wnętrz. Brakuje tam wciąż wysokiej jakości produktów podłogowych w atrakcyjnych cenach. Zamierzamy wykorzystać niszę oraz dotrzeć do osób zainteresowanych naszą ofertą, która do niedawna dostępna była tylko w dużych miastach – mówi Michał Stemplewski.
Rynek wyposażenia wnętrz w Polsce szacowany jest na 13,9 miliarda złotych i od 2014 roku wykazuje dodatnią dynamikę na poziomie 4 proc. rocznie. To zasługa m.in. rosnącemu popytowi na budownictwo mieszkaniowe, częstszych remontach i renowacjach na rynku wtórnym. Z badań wynika, że największa grupa klientów (ok. 40 proc.) kupuje w specjalistycznych sieciach takich jak Komfort. Na dalszych pozycjach są sieci DIY (ok. 24 proc.), markety (ok. 9 proc.), sklepy niezrzeszone i targowiska (12 proc.) oraz sklepy online (ok. 15 proc.). Przyjęta polityka sieci Komfort została opracowana w oparciu o powyższe dane. Rezultat jest pozytywny. Podczas gdy jeszcze w roku 2014 Komfort rozwijał się w tempie ok. 4 proc. rok do roku, to w 2015 roku zanotowano podwojenie dynamiki. Natomiast po ośmiu miesiącach 2016 roku Komfort prognozuje dynamikę blisko czterokrot- nie wyższą niż tempo wzrostu rynku wyposażenia wnętrz.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej