Interes z perspektywami

Franczyzodawca marki 5 à Sec twierdzi, że popyt na usługi pralnicze w naszym kraju sukcesywnie rośnie.
5 à Sec to międzynarodowa sieć pralni chemicznych założona w południowej Francji w 1968 roku. Dzisiaj firma ma ponad 1,8 tys. pralni na całym świecie. W Polsce marka zadebiutowała w 1999 roku. Przez 17 lat otworzyła 117 pralni własnych i dziewięć franczyzowych. W poprzednich latach firma koncentrowała się przede wszystkim na rozwoju sieci własnej, od tego roku mocno postawiła też na franczyzę.
Inwestycja w pralnię nie należy do małych. Na sam sprzęt trzeba przeznaczyć około 250 tys. zł. Do tego dochodzą koszty remontu, które należy szacować na 50-150 tys. zł. Lokal na pralnię powinien mieć około 50 m2 powierzchni. Najlepiej jeśli będzie mieścił się w centrum handlowym, ale franczyzodawca nie wyklucza również innych lokalizacji. Opłata licencyjna wynosi 10 tys. zł. W zamian dawca licencji oferuje wsparcie przy wyborze lokalu oraz jego całkowitą aranżację wraz z wyborem sprzętu. A także szkolenie, w trakcie którego franczyzobiorca zapozna się z całym know-how marki.
Franczyzodawca twierdzi, że popyt na usługi pralnicze w naszym kraju sukcesywnie rośnie.
– Pranie i prasowanie to czynności, które trwają. Korzystanie z usług pralni pozwala zaoszczędzić sporo czasu. Coraz więcej osób myśli tymi kategoriami. Poza tym poprawiają się także zarobki i większą część społeczeństwa stać na takie usługi. To, co na Zachodzie jest standardem, powoli zaczyna być też standardem w Polsce – mówi Łukasz Tyrakowski, dyrektor ds. rozwoju sieci franczyzy i ajencji 5 à Sec.
W trakcie obowiązywania umowy franczyzowej franczyzobiorca musi uiszczać opłatę bieżącą w wysokości 9 proc. od obrotu. Franczyzodawca okres zwrotu z inwestycji szacuje na 2,5-3,5 roku. Nowo otwarta pralnia rentowność uzyskuje zazwyczaj po 2-3 miesiącach działalności. Marka 5 à Sec jest członkiem Polskiej Organizacji Franczyzodawców.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej