Rok do podwojenia

Sieć biur ubezpieczeń Viviamo liczy dziś 15 punktów. Za rok o tej porze franczyzodawca chciałby mieć ich dwa razy tyle.
Franczyzobiorcy Viviamo zajmują się sprzedażą produktów ubezpieczeniowych dla osób fizycznych i podmiotów gospodarczych. Sieć liczy obecnie 15 placówek, a ostatnim z przyłączonych do konceptu był punkt w Oławie. W ciągu nadchodzących 12 miesięcy franczyzodawca chce podwoić liczbę biur. Rozmowy z czterema partnerami są bardzo zaawansowane.
– W momencie zainteresowania pośrednika franczyzą Viviamo, badamy jego potencjał i biznesplan. Nigdy w historii firmy nie zdarzyło się zamknięcie placówki. Jest to spowodowane bardzo skrupulatnym i przemyślanym doborem franczyzobiorców. W ostatnim miesiącu miało miejsce natomiast przeniesienie jednego punktu – z lokalizacji wynajmowanej na własną, nowo nabytą przez franczyzobiorcę – mówi Piotr Zalas, dyrektor handlowy Lubuskiej Grupy Kapitałowej, do której należy marka Vivamo.
Jak wynika z danych Komisji Nadzoru Finansowego, 2016 rok był wyjątkowo udany dla brokerów ubezpieczeniowych. Ich przychody przekroczyły rekordowy miliard złotych. Viviamo (choć w rozumieniu ustawy o pośrednictwie nie jest brokerem, lecz multiagencją), również skorzystał na niezłej koniunkturze.
– Rok 2016 uznajemy za rekordowy zarówno dla Viviamo, jak i dla Lubuskiej Grupy Kapitałowej. Obserwowaliśmy znaczący wzrost wysokości składki. Oczywiście jest to spowodowane wzrostem całego sektora rynku, ale nas cieszy bardzo rozwój sprzedaży produktów oraz wzrost liczby sprzedawanych produktów (a nie tylko wzrostu wolumenu sprzedaży). W kolejnych latach spodziewamy się dalszych wzrostów. Jest to spowodowane wychodzeniem rynku z wojny cenowej i wzrostem cen ubezpieczeń komunikacyjnych – mówi Piotr Zalas.
Partnerzy Viviamo zarabiają na prowizji od sprzedanych produktów ubezpieczeniowych. Biorą też udział w programach lojalnościowych, a także promocjach i konkursach, wspierających w osiągnięciu jak najwyższego poziomu sprzedaży.
– Jeśli potencjalny franczyzobiorca wywodzi się z branży ubezpieczeniowej, to zwrot z inwestycji może uzyskać już na samym początku współpracy z Viviamo – tłumaczy Piotr Zalas. W przypadku partnerów, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z branżą ubezpieczeniową, inwestycja we franczyzę powinna zwrócić się między pierwszym a drugim rokiem działalności. – Jest to oczywiście zależne od pomysłu na pozyskanie klienta, zaangażowania franczyzobiorcy oraz specyfiki lokalnego rynku.
Opłata za przystąpienie do sieci Viviamo wynosi 3 tys. zł. Oprócz tego franczyzobiorca powinien dysponować kapitałem na przygotowanie lokalu. Inwestycja powinna zamknąć się w kwocie 10-15 tys. zł.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej