Firma na drugą nóżkę

Sieć MSC Alkohole powiększyła się w tym roku o pięć sklepów franczyzowych. W przyszłym roku liczba otwarć ma się podwoić.
Franczyzodawca MSC Alkohole buduje sieci sklepów z szerokim asortymentem wysokoprocentowych trunków. Pod tym szyldem działa obecnie pięć sklepów własnych i 12 franczyzowych, z których pięć dołączyło do sieci w 2015 roku. Jak twierdzi franczyzodawca, gdyby nie utrudnienia proceduralno-prawne związane z otwarciem sklepu monopolowego (np. pozwolenia na sprzedaż alkoholu) liczba otwarć byłaby dwa razy większa. Jednak co się odwlecze, to nie uciecze – w planach na 2016 rok jest uruchomienie 10 sklepów na licencji.
Sklepy MSC powstają przy głównych ulicach dużych miast. Optymalny lokal powinien mieć od 30 do 50 m2 i dysponować miejscami parkingowymi. Minimalny koszt inwestycji wynosi ok. 70 tys. zł, a 1/3 tej kwoty trzeba przeznaczyć na zatowarowanie sklepu oraz na rezerwę finansową, która pozwoli przetrwać pierwszy okres działalności, gdy biznes będzie się rozkręcał.
– Z racji obecności na rynku od ponad 10 lat sieć posiada atrakcyjne warunki współpracy z grupą sprawdzonych i doświadczonych producentów i dystrybutorów alkoholu i wyrobów tytoniowych. Obowiązkiem franczyzobiorcy jest zakup 80 proc. asortymentu od tej grupy na korzystnych warunkach. Pozostałe 20 proc. franczyzobiorca może kupić u dowolnego importera lub producenta – mówi Jakub Izydorczyk, koordynator rozwoju sieci franczyzowej MSC Alkohole.
Marże, jakie uzyskują franczyzobiorcy na sprzedaży alkoholu wahają się w granicach 20-30 proc. Franczyzodawca podkreśla, że jego sklepy własne działają na takich samych marżach.
– Zwrot inwestycji jest możliwy do uzyskania po ok. 18 miesiącach od rozpoczęcia działalności. Sklepy osiągają miesięczne zyski między 5 a 15 tys. zł – mówi Jakub Izydorczyk.
Wśród franczyzobiorców MSC są zarówno osoby całkowicie z poza branży, ale także takie, które posiadają doświadczenie, ale jako detaliści nie radzili sobie na rynku i postanowili się wyspecjalizować. W sieci działają zarówno młodzi przedsiębiorcy, jak i tacy, którzy posiadają wieloletni staż w handlu i szukają dodatkowego źródła dochodu.
Jak wynika z badań OECD, statystyczny Polak wypija 10,3 litra czystego alkoholu rocznie. Najchętniej sięgamy po piwo, na drugim miejscu są mocne trunki, a na podium znalazło się jeszcze wino. W czołówce najwięcej pijących nacji znaleźli się Francuzi (12 litrów na głowę), Austriacy (12,2 litry) i Estończycy (12,3 litry). Choć nie wiedziemy w tych statystykach prymu, to z badań wyraźnie wynika, że przez ostatnie dwie dekady spożycie alkoholu w naszym narodzie wzrosło – o dwa litry na głowę.
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej